پلتفرم آموزش مجازی مهارت و مدل مفهومی شبکه ملی رشد در جلسه شورای فضای مجازی آنالیز شدند

به گزارش مجله بهسان، تهران (پانا) - نشست شورای سیاست گذاری فضای مجازی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به منظور آنالیز راهکارهای نوین آموزشی، روزآمدسازی و آنالیز شیوه های مختلف برگزار گردید.

پلتفرم آموزش مجازی مهارت و مدل مفهومی شبکه ملی رشد در جلسه شورای فضای مجازی آنالیز شدند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، در ابتدای این نشست محسن باهو مشاور فناوری اطلاعات و ارتباطات رئیس سازمان گزارشی در مورد کیفیت خدمات الکترونیکی، درگاه ها و پرتال های دستگاه های اجرایی کشور در سال 1399 ارائه داد.

وی در این گزارش ضمن بیان نقاط ضعف و قوت امتیازگیری سازمان در شاخصه های ارزیابی انجام شده، به ارتقای رتبه سازمان پژوهش نسبت به سال گذشته اشاره نمود و گفت: سال قبل در بین 105 دستگاه رتبه 72 را کسب کردیم اما سال جاری با کوشش های انجام شده در بین 157 دستگاه رتبه 63 را به دست آوردیم و در تقسیم بندی خوب قرار گرفتیم که امیدواریم این رتبه ارتقا یابد.

در این بخش حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن تشکر از همه همکاران در جهت یاری به ارتقاء رتبه سازمان در این ارزیابی، گفت: سازمان پژوهش کارشناسان بصیر، دانا و عالمی دارد و شکر داشتن این همکاران دانشمند استفاده از توانمندی آنهاست.

وی اضافه نمود: چهار نکته مهم را باید بدانیم و به آن توجه کنیم: اول اینکه از خودمان سؤال کنیم برای ارتقای موقعیت سازمانی، آیا امکانات فناوری اطلاعات و ارتباطاتمان مناسب است؟ منابع ما کجاست و امکانات ما چیست؟

ملکی ادامه داد: برنامه ریزی دقیق با فرض داشتن امکانات دومین نکته است. نکته سوم فرهنگ بهره برداری از امکانات فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان است. فرهنگ اهمیت زیادی دارد چراکه فرهنگ افراد را به صحنه می آورد و کار را به پیش می برد. فرهنگ در این زمینه باید آنقدر بالا باشد که بتوانیم با یکدیگر به زبان فناوری اطلاعات حرف بزنیم. سال 1400 باید سالی باشد که آموزش های مجازی در سازمان را تقویت کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش علت یابی تفصیلی را نکته چهارم در این بخش برشمرد و گفت: علت یابی مختصر راهگشا نیست بلکه باید علت ها را به طور کامل آنالیز کرد. مسؤول آنالیز علت ها در این بخش آقای باهو است که با یاری همکاران این کار را باید انجام دهد.

در ادامه محسن باهو مشاور فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پژوهش گزارشی از اقدامات دبیرخانه ارائه کرد.

افشار بهمنی مدیرکل دفتر تألیف کتاب های فنی و حرفه ای و کاردانش دیگر عضو این نشست بود که طرح پیشنهادی پلتفرم آموزش مجازی مهارت را تشریح و نکاتی را بیان نمود.

در این بخش حاضران در جلسه نظرات خود را بیان نمودند. ملکی در جمع بندی دستور جلسه نخست بیان داشت: مهارت آموزی و طرح هر دانش آموز یک مهارت اقدام بسیار خوبی است و همه باید یاری کنیم این طرح به سامان برسد چراکه در بین دانش آموزان و دانشجویان فقر مهارتی می بینیم.

وی با اشاره به اینکه در این پلتفرم چند نکته احتیاج به شفاف سازی دارد، گفت: در وهله اول از جهت اجرا ابهاماتی وجود دارد که ممکن است این ابهام باعث گردد در طول سال دچار مشکلاتی گردد و هم مزاحمتی برای برنامه درسی قصد شده ایجاد گردد. نکته دوم اینکه این کار احتیاجمند یک مدل، الگو یا توافق نامه تعیین دارد که نقشه ها در آن تعریف شده باشد.

ارائه طرح عملیاتی شبکه ملی رشد دومین دستور جلسه نشست فضای مجازی بود که محمدابراهیم محمدی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی آن را تشریح و نمایه مفهومی کلی این برنامه را نمایش داد.

ملکی در انتها در جمع بندی این جلسه ضمن تشکر از آقایان فیاضی و صادقیان بابت زحماتشان در این بخش یادآور شد: شبکه ملی رشد باید به ظرفیتی برسد که قادر باشد چنانچه شبکه شاد به هر دلیلی نتوانست خدماتی ارائه کند، جوابگوی احتیاجهای آموزش مجازی آموزش و پرورش کشور باشد بر همین اساس دو امر بسیار مهم بازنگری در مدل مفهومی و به روز کردن آن؛ داشتن یک برنامه عملیاتی به منظور اجرایی کردن این مدل مفهومی باید مدنظر قرار گیرد. شبکه ملی رشد هنوز منبسط نشده و باید به طور کامل و جامع اجرا گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: behsanshop.ir شناسه مطلب: 1587

به "پلتفرم آموزش مجازی مهارت و مدل مفهومی شبکه ملی رشد در جلسه شورای فضای مجازی آنالیز شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلتفرم آموزش مجازی مهارت و مدل مفهومی شبکه ملی رشد در جلسه شورای فضای مجازی آنالیز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید