درباره جایگاه خودرو شاهین بدانید؛ آیا این جایگاه فراوری داخل است؟
به گزارش مجله بهسان، جایگاه خودرو شاهین بر اساس استاندارد یورو ان کپ سه ساخته شده است. از موادی چون ایزوسیانات و پلی ال در ساخت فوم این جایگاه استفاده می گردد. کدام بخش های این جایگاه فراوری داخل است؟
خبرنگاران - مهدی درفشی: در نمایشگاه قطعات خودرو، سایپا آذین هم در کنار دیگر زیر مجموعه های سایپا حضور داشت. اگر چه بعضی از شرکت های زیر مجموعه سایپا از جمله زامیاد و مگاموتور حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نشدند. اما توانستیم که با مدیر پروژه شرکت سایپا آذین، گفت و گو کنیم.
با رضا حسنی طراوت در خصوص جایگاه سایپا شاهین گفت و گو کردیم.
خبرنگاران - جایگاه سایپا شاهین استانداردهای لازم را پاس می نماید؟
حسنی طراوت: جایگاه سایپا شاهین، اولین جایگاه در ایران است که با استاندارد یورو ان کپ سه فراوری می گردد. این جایگاه توانایی پاس کردن تست های 85گانه را دارد. همچنین امکان برقی شدن و تجهیز به گرمکن، سردکن و کیسه هوا وجود دارد.
خبرنگاران - مواد مورد استفاده در جایگاه سایپا شاهین چیست؟ این مواد از داخل کشور تامین می گردد؟
حسنی طراوت: در ساخت فوم از ایزوسیانات و پلی ال استفاده می گردد. سازه داخلی این جایگاه نیز از جنس فولاد است. این فولاد داخلی است و در داخل کشور نیز قالب گیری می گردد. بعضی از قطعات از جمله بالابر نیز توسط صاایران تامین می گردد. می توان گفت که این جایگاه، کاملا ایرانی است.
خبرنگاران - فرم و قالب جایگاه سایپا شاهین با جایگاه کدام خودرو شباهت دارد؟
حسنی طراوت: این جایگاه تقریبا شبیه به جایگاه دنا پلاس CRH آلمان است. جایگاه دنا پلاس یک جایگاه وارداتی است که در ایران مهندسی معکوس شده است. ولی جایگاه سایپا شاهین در داخل طراحی شد. از نظر راحتی، این جایگاه بسیار راحت است و ارگونومی خوبی دارد. هدرست نیز قابل تنظیم است. در تصادفات نیز کمترین نیرو را به سرنشین وارد می نماید.
منبع: بیت ران