طراحی موتور بنزینی خودرو با بازده حرارتی بالا در نیسان

به گزارش مجله بهسان، طراحی موتور بنزینی با بازده حرارتی بالا در نیسان بسیار متفاوت از دیگر موتورهای بنزینی است و ویژگی های خاصی دارد.

طراحی موتور بنزینی خودرو با بازده حرارتی بالا در نیسان

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ صنعتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

خبرنگاران - نیسان پیروز به طراحی موتوری بنزینی شده است که در مقایسه با موتورهای بنزینی امروزی، 10 درصد بازده حرارتی بیشتر دارد و طراحی آن متفاوت است.

یکی از نکات جالب بنزین این است که تراکم انرژی بسیار زیادی دارد و وقتی می گوییم بسیار زیاد، یعنی 100 برابر باتری های لیتیوم یون.

مشکل این است که موتورهای بنزینی بازده زیادی ندارند و بیشتر انرژی شیمیاییِ ذخیره شده، در قالب گرما هدر می رود.

در کنار این موضوع، هنگام سوختن بنزین، گازهای مضر زیادی فراوری می گردد.

این دو عامل در کنار یکدیگر باعث می شوند موتورهای بنزینی جای زیادی برای پیشرفت داشته باشند.

بر اساس گزارش سی نت، طی چند دهه گذشته موتورهای بنزینی بسیار پربازده تر شده اند.

به خصوص از لحاظ حرارتی. طبق آمار، بیشتر موتورهای بنزینی مدرن دارای بازده حرارتی حدودا 40 درصد هستند؛ یعنی 40 درصد از انرژی سوختن بنزین به انرژی حرکتی تبدیل می گردد.

طبق گزارش رویترز، نیسان راهکاری پیدا نموده است تا بازده حرارتی موتور بنزینی را از 40 به 50 درصد برساند؛ پیشرفتی که شاید در نگاه اول چندان در خور توجه نباشد، اما قطعا اهمیت زیادی دارد.

سختی های بالا بردن بازده حرارتی بنزینی

به طور کلی بالا بردن بازده حرارتی موتور بنزینی کار بسیار سختی است و این سؤال در ذهن ایجاد می گردد که نیسان چگونه توانسته است بازده حرارتی را 10 درصد تقویت کند؟

موتور نیسان برای ارائه بازده حرارتی 50 درصدی، تفاوت نسبتا اندکی با موتور بنزینی خودروهای امروزی دارد.

سیستم E-Power نیسان به جای به حرکت درآوردن چرخ های خودرو به وسیله جعبه دنده، از موتور بنزینی برای شارژ کردن یک باتری استفاده می نماید که به وسیله موتورهای برقی، نیروی مورد احتیاج برای حرکت چرخ ها را ارائه می دهد.

بارِ واردشده بر موتور کم و بیش ثابت است، زیرا موتور بنزینی در عمل نیروی مورد احتیاج یک ژنراتور را تأمین می نماید.

نیسان می تواند موتور بنزینی را دقیق تر اصلاح کند تا در شرایط سخت به خوبی به فعالیت خود ادامه بدهد.

نیسان می گوید این موتور بنزینی می تواند در نسبت فشرده سازی بسیار بالاتر، ترکیبی مصرف کند که هوای بیشتر و سوخت کمتری دارد.

بر اساس گفته نیسان، برای دستیابی به این هدف، مخلوط هوا و سوخت شدیدتر به درون سیلندر فرستاده می گردد و جرقه مورد استفاده برای شعله ور کردن این ترکیب، قدرت بسیار بیشتری دارد.

تمامی این فرآیندها بخشی از سیستم عظیم تری هستند که نیسان آن را STARC می نامد.

سیستم STARC همراه مکانیزم چرخش دود خروجی موتور (EGR) به نیسان یاری نموده اند تا در آزمایش هایش به بازده حرارتی 46 درصدی دست پیدا کند.

نیسان با استفاده از فناوری های بازگردانی گرمای تلف شده توانسته است بازده حرارتی را به 50 درصد برساند.

هنوز نمی دانیم فناوری های بازگردانی گرمای تلف شده نیسان شامل چه چیزهایی هستند.

سیستم E-Power نیسان در سال 2016 معرفی گردید و هنوز وارد ایالات متحده نشده است.

منبع زومیت

منبع: بیت ران
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: behsanshop.ir شناسه مطلب: 1550

به "طراحی موتور بنزینی خودرو با بازده حرارتی بالا در نیسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی موتور بنزینی خودرو با بازده حرارتی بالا در نیسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید