بیشترین درخواست مددجویان از1482 چیست؟

به گزارش مجله بهسان، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به 2 هزار و 92 مورد پیغام ارسالی به سامانه ملی دیده بان در مرداد 1400، گفت:باتوجه به افزایش قیمت ها و تورم موجود تمامی توان خواستار و خدمت گیرندگان بهزیستی تقاضای دریافت خدمات اقتصادی دارند.

بیشترین درخواست مددجویان از1482 چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، کاظم نظم ده مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در تشریح عملکرد سامانه ملی دیده بان؛ خط 1482 در ماه گذشته (مردادماه)، گفت: یکی از اهداف اساسی راه اندازی و فعالیت این سامانه ایجاد داشبورد مدیریتی هوشمند برای برنامه ریزی آگاهانه، دقیق و مبتنی بر احتیاج گروه های هدف است.

نظم ده بابیان اینکه برای پاسخگویی به وسیله سامانه دیده بان، سه فوریت و مرحله زمانی را طرح ریزی کردیم که یکی به صورت آنی است یعنی در مواقع آتش سوزی یا مرگ ومیر در مراکز، باید در مدت زمان 3 ساعت پاسخگویی انجام گردد. مرحله دوم در شرایط های فوری است که حداکثر تا 24 ساعت باید پاسخگویی صورت پذیرد و در مواقع عادی حداکثر تا 72 ساعت پاسخگویی انجام می گردد.

وی با اشاره به 2 هزار و 92 مورد پیغام ثبت شده به وسیله تماس، صندوق صوتی، سایت و اپلیکیشن دیده بان در مردادماه 1400، اسم کرد: از این تعداد یک هزار و 523 تماس با خط 1482، 277 پیغام به وسیله صندوق صوتی، 144 پیغام به وسیله سایت دیده بان و 148 پیغام به وسیله اپلیکیشن ارسال شده است.

به گفته نظم ده اهم موضوعات پیغام های ارسالی شامل مستمری توان بخشی، یاری موردی، یاری معیشتی، افزایش مستمری توان بخشی و اجتماعی، یاری هزینه و ودیعه مسکن، حق پرستاری، شهریه دانشجویی، یاری هزینه درمان، عدم رعایت بخش نامه ها و دستورالعمل ها، کمیسیون پزشکی، یارانه مراکز نگهداری، برخورد نامناسب با مراجعین، وام اشتغال توان بخشی، صدور کارت معلولیت و ... بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه 63 درصد پیغام ها مربوط به هدایت و ارشاد به وسیله کارشناسان خط 1482 پاسخ داده شد، اضافه کرد: بیشترین پیغام ها به ترتیب از استان های تهران، خراسان شاقتصادی، خوزستان، کرمانشاه و قزوین ثبت شده است که موضوعات پرتکرار پیغام های ثبتی عبارت از حق پرستاری، برقراری مستمری، یاری موردی توان بخشی، حقوق و مزایای کارکنان هست. بعلاوه با توجه به افزایش قیمت ها و تورم موجود تمامی توان خواستار و خدمت گیرندگان تقاضای دریافت خدمات اقتصادی دارند.

وی از تدوین شیوه نامه ارتقاء رضایت مندی ارباب رجوع اطلاع داد و در خاتمه یادآور شد: از تمامی پیغام های ثبت شده 98 درصد پاسخ داده شده و 2 درصد در دست اقدام است.

یادآوری می گردد، سامانه ملی دیده بان خط 1482 با تمام تلفن های ثابت و همراه بدون احتیاج به کد، قابل ارتباط و رایگان و سهولت دسترسی را برای گروه های هدف افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: behsanshop.ir شناسه مطلب: 1809

به "بیشترین درخواست مددجویان از1482 چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین درخواست مددجویان از1482 چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید