فن آوری هیبریدی نجات بخش موتورهای V12 لامبورگینی می شوند
به گزارش مجله بهسان، از سال گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا نیز رابطه فولکس واگن با لامبورگینی به علت نبود اشتراک نظر بین گروه مهندسی فولکس واگن و لامبورگینی شکرآب شده بود و از همان زمان خبرهایی مبنی بر جدایی این دو منتشر شده بود.
به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، مدیر ارشد فنی شرکت لامبورگینی اعلام نموده است که جانشین لامبورگینی آونتادور مجهز به موتور V12 اما همراه با موتور برقی فراوری خواهد شد. در نتیجه با اولین محصول فراوری انبوه هیبریدی شرکت لامبورگینی طرف خواهیم بود.
در حال حاضر مدل آونتادور S بدون بخش هیبریدی توانایی فراوری 740 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور را دارد. این نیرو توسط جعبه دنده 7 سرعته تک کلاچه به هر چهارچرخ ارسال می گردد.
لامبورگینی سال گذشته از مدل فراوری محدود سیان رونمایی نموده بود که مجهز به قوای محرکه V12 به همراه موتور برقی است.
با این وجود این موتور برقی قابلیت های محدودی دارد و صرفا در سرعت های بسیار پایین و حرکت به سمت عقب می توان از آن استفاده کرد.
این خبر در حالی منتشر شده است که لامبورگینی در آینده نزدیک با تحولات اساسی رو به رو خواهد شد و شرکت مادر این برند یعنی فولکس واگن میخواهد تا لامبورگینی، بوگاتی و دوکاتی را به فروش برساند و از بازار فراوری خودروهای خاص و گران قیمت خارج گردد.
هفته گذشته نیز خبری مبنی بر بازگشت مجدد استفان وینکلمن به لامبورگینی منتشر شد و به نوعی آغازی بر جدایی ایتالیایی ها از آلمان ها را نشان می دهد.
تمامی این موارد در حالی است که از سال گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا نیز رابطه فولکس واگن با لامبورگینی به علت نبود اشتراک نظر بین گروه مهندسی فولکس واگن و لامبورگینی شکرآب شده بود و از همان زمان خبرهایی مبنی بر جدایی این دو منتشر شده بود.
مهندسین لامبورگینی برای توسعه قوای محرکه V12 هیبریدی احتیاج به بودجه دارند این در حالی است که فولکس واگن برای کاهش هزینه ها قصد کنار گذاشتن چنین بودجه ای برای توسعه نسل جدید قوای محرکه لامبورگینی را ندارد.
حال با توجه به وخیم تر شدن شرایط شرکت های عظیم خودروسازی پس از گسترش ویروس کرونا به نظر می رسد که فولکس واگن به صورت جدی به دنبال مشتریان جدیدی برای این 3 برند یا جذب منابع جدید برای آنها است.
منبع: جام جم آنلاین