بازتعریف نقش وزارت ارشاد در تبلیغات فضای مجازی
به گزارش مجله بهسان، مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بهبود وضعیت تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، نخستین نشست کارگروه تخصصی خود را با حضور مسئولان این حوزه و کارشناسان برگزار کرد.
به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست کارگروه تبلیغات و اطلاع رسانی از کارگروه های پنجگانه برنامه تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع بازتعریف نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع تبلیغات در فضای مجازی بر انجام اقدامات زودبازده از جمله فعال شدن کانون های آگهی و تبلیغاتی تخصصی فعال در فضای مجازی را زمینه ساز موفقیت کوشش های این کارگروه و پاسخ به مطالبات جدی این حوزه دانست.
- آشنایی با روش های مدرن تبلیغات
محمدرضا بهمنی انجام اقدامات زودبازده از جمله فعال شدن کانون های آگهی و تبلیغاتی تخصصی فعال در فضای مجازی را زمینه ساز موفقیت کوشش های این کارگروه و پاسخ به مطالبات جدی این حوزه دانست و آسیب شناسی وضعیت موجود، بهبود فرایندهای نظارتی، آنالیز وضعیت تبلیغات و الزامات، ابزارها و روندهای توسعه ای فعالیت تبلیغاتی و آنالیز وضعیت قوانین و مقررات را مهم ترین محورهای مطالعاتی این کارگروه اظهار داشت.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازنگری تعاریف موجود در حوزه تبلیغات و تفاوت آن با احتیاجمندی های حال حاضر، بازبینی قوانین، ضوابط و مقررات و تعمیم آن به فعالان فرهنگی دیجیتال و مسیرهای تقویت آن را مورد تاکید قرار داد.
مدیرکل دفترتبلیغات و اطلاع رسانی نیز در این نشست مشارکت کانون های آگهی و تبلیغاتی و نظارت فراگیر تبلیغات مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این کارگروه برای ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی در سه سطح کاری، ابتدا با آنالیز مقررات و مستندات قانونی موجود، شیوه نامه و چارچوب قانونی مورد احتیاج را تنظیم می نمایند.
احسان اله حجتی ادامه داد : این کارگره همچنین شیوه ها و ابزارهای متناسب اطلاع رسانی عمومی برای اعلام فضاهای تبلیغاتی مجاز را به کار گرفته و همچنین از یک درگاه الکترونیک، پایش و نظارت قانونی بر تبلیغات در فضای مجازی را عملیاتی خواهد نمود.
براساس اعلام روابط عمومی و اموربین الملل مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست بر بازنگری تعاریف موجود در حوزه تبلیغات و تفاوت آن با احتیاجمندی های حال حاضر، بازبینی قوانین، ضوابط و مقررات و تعمیم آن به فعالان فرهنگی دیجیتال وشناسایی نقاط ضعف و خلا های قانونی موجود و مسیرهای تقویت آن تاکید شد.
همچنین مقرر شد پس از تعیین شدن حدود و سازوکار مدیریت و نظارت بر تبلیغات فضای مجازی، نقش سایر دستگاه های اجرایی نیز برای عملیاتی شدن این مهم تعیین گردد.
منبع: همشهری آنلاین